سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت نشست سران موسوم به برای دموکراسی نمود مشخص اقدامات در راستای استعمارگری نوین در سیاست خارجی آمریکاست.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت نشست سران موسوم به برای دموکراسی نمود مشخص اقدامات در راستای استعمارگری نوین در سیاست خارجی آمریکاست.
کد خبر: ۱۴۰۲۳۳۰

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از شبکه تلویزیونی آر تی؛ روسیه و چین نشست سه روزه سران را که به رهبری آمریکا و با موضوع دموکراسی برگزار می‌شود جانبدارانه و دارای اغراض سیاسی دانستند.

تعداد بازدید : 11


مارریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه: نشست سران موسوم به برای دموکراسی نمود مشخص اقدامات در راستای استعمارگری نوین در سیاست خارجی آمریکاست. هدف از تلاش برای برگزاری این نشست‌ها به روز کردن و مشروعیت بخشیدن به ابزار‌های آمریکا برای کنترل خارجی و مداخله در امور داخلی کشور‌های مستقل است."

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین: امروز دنیای ما به "نشست دموکراسی" که درگیری‌ها را تشدید می‌کند و هیچ کمکی به واکنش جمعی به چالش‌های جهانی نمی‌کند، نیاز ندارد. جهان به کنفرانس همبستگی با تمرکز بر اقدامات عملی برای حل مشکلات برجسته جهان نیاز دارد. از آمریکا می‌خواهیم دست از متهم کردن دیگر کشور‌ها بردارد و نگاهی به خود داشته باشد؛ این کشور باید اقدامات خود در نقض حقوق بشر سایر کشور‌ها و آسیب زدن به دموکراسی جهانی را که به بهانه حقوق بشر و دموکراسی انجام می‌دهد، تصحیح کند.

مجری آر تی: نشست سران برای دموکراسی با هدف اعلام شده ازسرگیری دموکراسی در داخل کشور و مقابله با خودکامگی در سایر کشور‌ها برگزار می‌شود. مراسم این نشست در آمریکا (واشنگتن دی سی)، کاستاریکا، کره جنوبی، هلند و زامبیا برگزار خواهد شد. با وجود آنکه قرار است ۱۲۰ کشور در این نشست‌ها شرکت کنند، ترکیه و مجارستان که از متحدان آمریکا در ناتو هستند برای شرکت در آن دعوت نشده اند. آستین کالوبا روزنامه نگار و دیپلمات زامبیایی می‌گوید این نشست بر اساس منافع سیاسی آمریکا و نه حضور کشور‌های دموکراتیک برگزار می‌شود.

آستین کالوبا، روزنامه نگار و دیپلمات: آمریکا همواره تلاش می‌کند خود را به عنوان پلیس جهان معرفی کند که مایه تاسف است. علاوه بر این، آمریکا با وجود این موضع ریاکارانه و استکباری، خود را قهرمان دموکراسی معرفی می‌کنند. ما می‌گوییم آن‌ها قهرمان دموکراسی نیستند. این نشست سران، نمونه‌ای کلاسیک از تجاوزگری آمریکا در برابر آنچه در اوکراین رخ می‌دهد است؛ بنابراین اتهامی که علیه آمریکا مطرح شده کاملا عادلانه است. آمریکا هیچ حقی برای بازی کردن نقش پلیس در کشور‌های دیگر را ندارد. اما آن‌ها این کار را انجام می‌دهند و روز به روز گستاخ‌تر می‌شوند که این بسیار ناراحت کننده است؛ بنابراین نشست سران اخیر اقدامی علیه حاکمیت کشور‌ها در جهان است./صدا و سیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها